onsdag 22 januari 2014

Vad tycker chefen

Tidningen CHEF listade vilka 100 punkter som cheferna själva tycker är det viktigaste för att vara en bra ledare. Blev lite förundrad när jag läste den. För visst innehöll den ord som tydlig, supportande, coachande. Men på flera punkter så var det meningar som hade med den sociala trivseln att göra. Såsom, vara glad, ofta ha medarbetarsamtal, äta tillsammans med personalen, ordna personalfester, köpa påskägg (!), humor mm. Jag tycker absolut inte detta är fel. Tvärtom jag tror det har förstått situationen rätt, att ha en nära relation till sina medarbetare är viktigt. Det ska finnas balans mellan auktoritet och medmänniska. Så jag blev glad men lyssnar man bland sina vänner så är det många som inte har den synen på sin chef.

Har ju även framkommit under senare tid att arbetsplatser med mycket spex och skratt är de mest lönsamma. För det är just där man vågar komma med nya tankar och idéer som för företaget framåt.

Själv har jag äntligen, efter många misslyckade försök, lyckats skapa egna tackkort till mitt jobb. Vilket jag är glad för, hoppas bara de ser fina ut när de kommer. Vi får väl se.

Onsdag idag så då är det dags för body-pump och därefter en stund med Mästerkockarna.

Kulen morgon gjorde att det kändes bra
med gräddvit gotröja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar