lördag 25 januari 2014

Härlig fredag

Fredag är en dag som alltid har en speciell guldkant kring sig. Hur mycket man än tycker om sitt jobb på kontoret så är man lite extra glad när man vaknar en fredag. Det är lite feststämning.
Vissa fredagar går man bara hem och myser med familjen men ibland har man riktigt party på gång. Igår var det en så kallad mellanfredag, lugnt men ändå med lite kul på gång. Jag lämnade kontoret vid 15-tiden för jag hade tid för pedikyr. Mina fötter skulle få en duvning och lite piff. Efter en och halvtimma i en skön stol med fotvård så mötte jag min dotter.

Vi hade bestämt oss för en kväll med bio och mat. Vi åt en härlig amerikansk hamburgare på Texas Steak House och så handlade vi lite godis och bänkade oss i biosalongen. Hundraåringen var filmen vi skulle se. Jag har läst boken och bara älskade den. Filmen var besatt med idel stora skådespelare. Den var bra och gav tillfälle till små skratt. Hade nog förväntat mig att den skulle vara mycket mer tokrolig. Var mer nedtonad än vad jag hade trott. Men jag hade inte en tråkig stund. Jag skulle ge den 3,5 stjärnor av 5 om jag var filmkritiker men det är jag ju inte. Bara älskar film! Klart sevärd var den.
Vad kan vara bättre än att få tillbringa en fredagkväll med sin dotter, inget vad jag vet! :)

Nu är det lördagkväll i vårt lilla radhus. Vi har en jägare som god vän och han förärade oss en fin älgstek för någon dag sedan. Så sambon har bestämt sig för att han ska fixa middag ikväll och porterstek står på menyn. Själv sitter jag i soffan och bloggar och kollar lite på TV, smuttar lite vin. Ikväll har vi en god Alegro.

Hoppas ni alla har det harmoniskt och bra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar