lördag 11 januari 2014

Strykning med kunglig glans

Har gjort om lite i huset sedan i somras. Bland annat rustat köket och med den rusten försvann städskrubben. Har funderat mycket på en lösning i tvättstugan men än inte kommit på något.

Igår slog det mig att vi har ett skåp i tvättstugan där jag i flera års tid enbart stoppat in dukar jag inte orkat stryka. Om dukarna kommer bort frigörs lite plats. Så idag har jag strukit alla dessa dukar. Det tog tre timmar men vilka timmar, de flög iväg.

Jag ställde mig framför TV och så såg jag program jag missat som fanns i programbiblioteket. Först såg jag, 40 år som monark. En dokumentär om vår kung och sedan såg jag, En kväll för drottningen. Hon blev firad inför sin 70-års dag. Vilken fest det var och vilken härlig drottning vi har. Hela kungafamiljlen är en ren fröjd för svenska folket. Har haft förmånen att se Tomas Ledin flera gånger live och han är en sådan fena på att ta publik. Det är som om han tar hela publiken i sina händer och så smälter de av hans värme och så gör de precis allt han önskar. På så vis blir det kanonkonserter med honom. Samma sak hände när han sjöng för drottningen idag. Hela Oscarsteatern var i hans hand och klappade, stampade och sjöng med. Härligt.
De tre timmarna vid strykbrädat bara flög iväg.
Så var det snö ute idag och då fick jag användning för mina nya vinterkänger. De har stått oanvända tre månader sedan inköpet men idag åkte de fram. Ha nu en bra lördagkväll för det ska jag försöka att ha.
Raska steg i snön med nya kängor från EXPO skor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar