måndag 20 januari 2014

Män och riter

Jag har läst Da Vinci koden och Änglar och demoner och visst var det bra böcker som fängslade. Men från att ha läst dem och till att bli helt fascinerad av tecken och riter mm är en lång väg som jag inte är  beredd att gå. Här tror jag dock att vi skiljer oss åt, män och kvinnor. Fler män tycker det är spännande med sådana ting. Kanske är det därför som ordnar med många regler och symboler är just herrklubbar.
Min sambo är med i Odd Fellow, vilket han tycker är helt fantastiskt. Det är så hemligt och han får inte berätta något. Jag ifrågasätter alltid hur det kan vara så kul att vara med i något som man inte får berätta om. Men då svarar han mig att det är just det som är tjusningen. Jag förstår ingenting, vill ju bubbla och prata om allt!

Tycker det är bra att han är med, att ha något att brinna för är aldrig fel. Nu finns det ju en loge för kvinnor också inom Odd Fellow, jag blev uppvaktad för att gå med där och jag var på ett informationsmöte men det var ingenting för mig. Det kände jag direkt. Jag ser verkligen upp till dem som är med där men jag skulle inte klara av det. Det min sambo tycker är så härligt, regler, riter, hemlighetsmakeriet just det fick mig att känna att jag kan aldrig bli en del av Odd Fellow.  Intressant att man kan tycka så olika.

Den manliga orden av Odd Fellow är ju betydligt större än den kvinnliga sidan och jag tror just att denna typ av verksamhet passar män bättre. Där får de leva ut sin pojkboksdröm. Let them play!

Sambon så fin i frack inför sin första gradgivning!

Själv drog jag på mig HM-klänning och pälsväst och
begav mig på dammiddag. Där fanns inga regler
bara massa mat och prat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar