måndag 27 januari 2014

Från bra till bättre var det

Som jag skrev i fredags var jag på en föreläsning om att lyfta sitt liv från bra till bättre. Tankeväckande hur mycket man påverkar själv men att man ofta gör det som är invant och bekvämt eller följer andra. Eller, som jag själv ofta gjort, anpassat mig till vansinne till vad andra tycker är bra. Jag kan räkna de gånger jag verkligen har drivit igenom saker som jag själv har velat av hela mitt hjärta. Det tycker jag känns lite tråkigt. Men än finns tid att förändra och förbättra. Så länge man inte är drabbad av sjukdom har man en möjlighet att förändra.

Tänkte att idag är en bra dag att börja något nytt. Men tro nu inte att jag ska börja ånga fram som skogsmaskin och köra över min omgivning. Nej, det är inte min stil och man kan aldrig göra om sig själv. det man är i grunden det är man men sedan går det att förbättra. Så min förbättringsprocess börjar idag. ´

Rent fysiskt måste jag börja sova lite mer och skippa en massa socker som jag stoppar i mig. Det är första steget.
Mentalt behöver jag bli bättre på att kämpa för att  forma livet i den riktning jag själv önskar. Inte alltid tänka på alla andra först. Maria först ibland! Bara så.
Yrkesmässigt behöver jag bli bättre på att ta ett steg fram och visa vad jag kan. Är ambitiös och framåt men ibland håller jag tillbaka mig själv. Man behöver inte göra det, en välutbildad sekreterare, som jag är behöver inte stå i skuggan utan kan kliva fram och visa. Samt anta utvecklingsmöjligheter.

Inte vet jag vad detta leder till, allt kanske faller ihop imorgon. Men det är alltid bra att inventera sitt liv och spotta i nävarna för förändring. En stor tanke kan bli ett litet steg som kan ändra en hel del. Jag håller er uppdaterade.

Ha det gott!
Idag kör jag vintage.
Vinröd Diorscarf.
Fanns i min mammas gömmor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar