söndag 26 januari 2014

Så var det söndag igen

Så har denna lugna helg kommit fram till söndagkväll och det är dags att ladda för arbetsveckan. En vecka som kommer att innebära lite förändringar för mig men det ska jag berätta mer om en annan dag.

Har mest pysslat hemma denna helg. Min sambo gav mig en läsplatta i present i torsdags så den har jag engagerat mig i och försökt få alla funktioner att fungera, inte klar än men en bit på väg.
Så nu är det bara att se lite på TV och sedan sova skönhetssömn och nästa helg ska jag ut på massa skoj men mer om det senare.

Söndag är recept och denna vecka kanske det inte är direkt hälsokost men det är vegetariskt. ;)

Pasta à la Concetta (4 pers)
En gul lök
Ett paket passerade tomater
1-2 dl vispgrädde
Salt och svartpeppar
Parmesanost
Tagliatelle

Hacka löken och fräs den mjuk i olja.
Häll över de passerade tomaterna och låt det puttra ihop några minuter.
Häll över grädden och salta och peppra efter smak.
Låt det småputtra 10-15 minuter så att det kokar ihop och blir lite tjockt.
Koka tagliatelle och blanda ihop pasta och sås.
Servera med riven parmesanost över.

En enkel rätt som smakar Italien!
Ciao a tutti!
Söndagens nyheter kunde läsas i läsplattan. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar