tisdag 29 juli 2014

Jo, det var en dag

Semestern är inne i de sista skälvande dagarna och solen gnistrar mellan gräsmatta och trädtopp. Vill njuta och känna ro.

Dagen inleddes med betalning av månadens räkningar.  Här ska jag berätta att jag tillhör den underliga skaran som tycker om denna månatliga uppgift. Då menar jag inte att jag tycker om att just betala utan det är mer känslan av ordning och reda som tilltalar mig. Så där satt jag och fixade med räkningar och upptäcker en post på min kreditkortsfaktura som jag inte känner igen. Börjar gå igenom kvitton och underlag men kan inte finna något köp. Känner inte heller igen företagsnamnet. Nu börjar irritationen stiga inom mig. Ringer upp kortföretaget, beredd på telefonkö, men en kundmottagare svarar direkt. Jag berättar mitt ärende och inom loppet av fem minuter har jag fått klara besked. Är utsatt för en form av bedrägeri. Vi kommer överens om hur jag ska göra. Allt är klart inom loppet av tio minuter. Kortföretaget är SEB och jag kan rekommendera dem till alla så exceptionellt bra service är inte alltid man möter. Helt kanon. Dock har jag varit irriterad över själva händelsen till och från under hela dagen.

Räkningarna betalda, lutar mig tillbaka i solstolen. Då ringer min dotter från stranden.  Hon hade blivit getingstungen och fått en allergisk reaktion. Hennes väninna som var med fick köra henne till akuten.  Andningsproblem. Fyra tabletter och en timmas observation senare kom en trött tonåring hem. Dessa getingar är otäcka.

För att fullända denna dag fick vi en total fluginvation. Så nu har vi flugfångare i flera rum och några rackare sitter redan i klistret.

Så nu känns det skönt att njuta av Allsången på TV och att glada band som Alcazar och Panetoz bjuder på underhållning.

Har en liten kaffehörna i trädgården
som jag alltid glömmer. Men idag blev det
morgonkaffe där

Näckrosen blommade idag.


Shorts är inte riktigt min grej längre.
Åderstrimmor och så gör mig tveksam till
detta plagg. Men idag, i denna värme, kände
jag för plagget och då gjorde jag ett garderobsfynd.
Randiga, och sommarfina. Present från syrran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar