måndag 28 juli 2014

Fuktig värme

Har varit så glad då värmen i år har varit underbart torr med stickande solsken. Det är den bästa värmen för mig som sedan flera år tillbaka har något fel med venerna i ett ben. Det gör att benet och foten sväller när det är varmt ute och speciellt när det är hög luftfuktighet.

En irriterande åkomma som kommer med åren. (Inte alltid kul med 50 something). Inte alls kul för någon som jag, som alltid älskat att bada och att åka utomlands och skvalpa runt i hav och pool. Nu tycker jag det mest är jobbigt då jag går omkring med klumpben hela tiden.

Som sagt är det hett och torrt är det mycket bättre och så har det varit i år fram till idag. Vips slog det till och var som en fuktig varm matta ute. Jag har druckit vatten med citron i och tagit promenad för att mota bort svullnaden men i detta väder är det som förgjort. Benet har svällt upp och jag känner hur det börjar spränga i det som en tung molande värk. Blir på dåligt humör. Men får trösta mig med att det finns de som har det mycket värre. Önskar mig en varm sommar men låt den vara torr som ett sandpapper.

Vi gjorde en utflykt ikväll till Westerqvarn i Mölntorp mellan Hallstahammar och Västerås. På måndagarna under sommaren har de bilutställning. Har hört att många åker dit och att det är ett litet folknöje så jag var nyfiken. Många bilar var det, av skiftande märken och kvalitet.

Man kunde flanera runt i det vackra vädret och beskåda kromad lack, fina lädersitsar och tidstypiska rattar och allt vad det är riktiga bilentusiaster lyckas skapa med sina åkdon. Så kunde man sitta i den vackra miljön och ta en fika på Westerqvarns café eller käka korv och hamburgare som grillades på plats.

Folk var det, massor av människor hade kommit dit, Vad kul det är när folk strömmar till när goda entreprenörer skapar verksamhet, även när det är på en liten, liten ort mitt ute på landsbygden. Roligt!

Westerqvarn ligger i en naturskön miljö och man kan åka dit och äta lunch på deras restaurang som har mycket god mat, man kan även spela minigolf och fika på deras caf'é. På helgerna öppnar de dörrarna till PUBEN och där är det rajtantajtan till långt in på småtimmarna. Ett verkligt vattenhål för både gammal och ung i trakterna omkring Mölntorp.

Ska visst vara Täbys äldsta företag

Fann min älskling, en P1800


Mustang är aldrig fel


Vackra omgivningar

6 kommentarer:

  1. Inget kul med ditt ben där.....men nog är det lite väl varmt nu men jag klagar inte ;) Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Tack Anette för din omtanke. Men visst är det härligt med sommar och soool. Roligt att du tittade in hos mig och jag hoppas du gör det fler gånger. Blir så glad. Ha det bäst. Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Går det inte att operera kärlet i benet! Vi får hoppas att värmen håller sig torr! Inte kul när man sväller!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Hej Anna. Tack för din omtanke. För den diskussionen med min läkare. Uppfyller inte alla punkter ännu. Tack för att du tittar in här. Välkommen tillbaka. Allt gott. Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Hu ja, vet ju vad du menar. Mina fötter och händer svullnar helt galet just nu, blir superpassiv o trött o less. Lite mer svalka vore gött för hälsan. Fina Westerqvarn, min svåger är där varje mån med sin gamla BMW, roligt att det kommer så mycket folk dit jämt. Kram

    SvaraRadera
  6. Tack Milla för dina ord. Detta att svälla är så trist, eller hur!
    Ha en bra dag. Kram Maria

    SvaraRadera