onsdag 23 juli 2014

Hakade på trenden

Har hakat på den kände festfixaren, Michael Bindefeldts intresse, pelargoner.  Han är ju helt fantastisk på trädgård i stort och pelargoner i synnerhet.

Har sedan många år älskat pelargoner utomhus, det för mina tankar till alperna och vackra vyer och hus med balkonger dignande av pelargoner.

Denna blomma är inte direkt dyr att köpa, man kan lätt köpa nya pelargoner varje år men för ett par år sedan ville jag se om jag ägde förmågan att få denna växt att övervintra och ta sig igen.

Faktiskt, har jag nu pelargoner som överlevt två vintrar hos mig. Det bästa är att de blir lite kraftigare för varje år som går. Ska även tillstå, fast det svider, att alla små blomsterskatter har inte klarat sig. Några fick hamna i soptunnan och ersättas av nyinköpta. Älskar mina krukor med pelargoner och andra sommarväxter. Lämnar er här med foton över mina "trädgårdspottor".

Tjing och njut av denna fantastiska högsommardag.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar