tisdag 3 februari 2015

Så glad man kan bli

För att inte helt ta ut mig i förtid arbetade jag hemifrån igår. När man gör det finns en liten fördel och det är att man kan pausa när man vill, jobbet finns kvar och man kan göra det precis när man vill under dygnets 24 timmar.

När min dotter kom hem från skolan igår, så frågade hon om vi kunde spela kort, visst kunde vi det. Jag pausade mitt jobb, så gjorde även mannen, som också jobbade hemma igår och så satte vi oss och spelade kort alla tre.

Tänk vad underbart glad man kan blir, när det 18-åriga barnet, vill spela kort. Hon som mest är i skolan, över för körkortet, hänger med polare eller kille, helt plötsligt ville hon spela kort, HEMMA! Mitt hjärta tog ett glädjeskutt och jag tittade på henne om och om igen under kortspelets gång och det spred sig en underbart härlig känsla inombords. Det är det som är så speciellt med att vara förälder, hur gamla barnen än blir så vill man ha dem nära. På något sätt är de alltid vår lilla baby, oavsett om de är 6 månader eller 36 år!



5 kommentarer:

  1. Förstår din känsla exakt. Själv är jag överlycklig över att store F har flyttat hem från Norge, nu är alla hemma igen, desdutom har han fått jobb, stolt o glad mamma. Att kunna styra över sina arbetstider är inte dumt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina kommentar. Kul att sonen flyttat hem. Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Tack för din fina kommentar. Kul att sonen flyttat hem. Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Visst är det så! Tid tillsammans är så värdefullt! Våra älskade ungar!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Visst är det så, Anna.
    Tack för att du tittar in.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera