lördag 21 februari 2015

D

Trött, trött, trött på att inte känna mig bra. Halvdålig hela tiden och hostan går upp och ner men håller sig kvar. Två hostfria nätter, något att glädjas åt.

Idag har hjärtat tvingat mig till total sysslolöshet. Vila mig i form, är ordern.

Under min dag, i mest ryggläge, så läste jag en artikel om D-vitaminets godhet. I denna kalla del av världen lider vi brist på just D-vitamin. Forskning har visat att just den bristen leder till många av våra så kallade vällevnadssjukdomar och även influensor av olika slag samt ledsjukdomar. Ja, listan var lång.

Så nu blir det inköp av denna dundervitamin på måndag. För det är just så att vi har genom solbristen i Sverige så lite D-vitamin i oss att det inte enbart går att kompensera med enbart kost.

På måndag är det, med andra ord, dagen D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar