lördag 7 februari 2015

Not a fat cat

För en tid sedan fick jag en spännande förfrågan, jag blev tillfrågad om jag kunde tänka mig att ta på mig uppdraget som vice ordförande i EUMA (European Management Assistant) Sweden. Sverige är det land som har flest medlemmar i denna ärofyllda organisation. Ett nätverk för assistenter på ledningsnivå. Kan säga att jag kände mig hedrad.

Även om jag känner mig stressad och pressad just nu så var det inte svårt att besluta mig för att tacka ja. Detta uppdrag kommer att innebära en hel del arbete men det kommer också att vara en utvecklingsresa av rang för mig. Är helt övertygad om att det kommer att ge mig mycket. När jag kanske känner att jag står och stampar med många rutinuppgifter på arbetet kommer nog arbetet i EUMA att lysa upp den dagen. För utöver allt arbete, så innebär det många trevliga aktiviteter inom och utom Sverige samt kontakt med otroligt många kompetenta kollegor runt om i hela Europa.

Träffade häromdagen en yrkesmässig väninna, och berättade då för henne om mitt nya uppdrag. Hon visade genuin glädje för min skull. Det är härligt med människor som gläder sig med andra.
Så sa hon, vad roligt att just du, Maria, fick uppdraget, för du är ju en sådan kvinna som tycker om utveckling och som tycker om att anta nya uppgifter. Du har drivet, du vill framåt. Du är ju inte en fat cat!

Blev mycket glad för hennes ord, även om just "fat cat" var nytt för mig. Små ord kan betyda så mycket, så när jag vände kosan hemåt igår så sträckte jag lite extra på mig, för jag var stolt över mig själv, över att inte vara en fat cat!




2 kommentarer:

  1. Men så kul! Grattis!! Önskar dig lycka till! Du kommer fixa det galant. Det är jag säker. Fat Cat =)

    KRAM Anna!

    SvaraRadera
  2. OH, vad gullig du är! Hjärtligt tack för dina värmande ord.
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera