tisdag 17 februari 2015

Grått ute och grått inne

Försöker alltid vara glad och är jag inte glad så spelar jag glad till det att jag känner mig glad. Men alla dagar går det inte. Idag är en sådan dag. Det är totalt grått ute, det regnar inte men det är heller inte sol eller snö. Det är enbart grått.

Inne på mitt kontor är det hur mycket som helst att arbeta med, många roliga saker men också många strulgrejer. Grått även här.

Inne i min egen kropp känns allt fel, känner mig ful, fet, okunnig och som en dålig mor, och sambo. Allt känns sorgligt på något vis. Utöver det biter sig förkylningshostan kvar och mellan varven så blir jag kanonhet och sedan fryser jag. Tror inte jag är sjuk, förutom hostan då, som är en liten rest av miniflunsan, men jag tror jag är ledsen och ur gängorna idag.

Skäms fruktansvärt när jag blir så här, tänker alltid på dem som har det sååå mycket värre och vad skulle de tycka om mitt gnäll. Men trots allt är det ju så att en dag kan kännas fel även om man inte har katastrofala problem. Man behöver inte ha dåligt samvete för att man inte är glad hela tiden. Lika lite som Jante ska knacka på axeln hela tiden så behöver man inte skämmas för att livet känns lite motigt ibland. Idag är en sådan dag, för mig.

Sedan två veckor är det bestämt att jag ska gå på bio ikväll med en god arbetskamrat, har ingen lust alls, men kanske blir det bra när jag väl kommer iväg. Att tänka på något annat, tänka på Big Eyes, som filmen heter. Återkommer med rapport.

Grått i mitt inre men rött utanpå.
Alltid en kompensation.

2 kommentarer:

  1. Åh visst måste det få vara sådär ibland! Toppar och dalar hör ihop liksom. Jag är själv på semester just nu och tänker på hur himla dåligt hag mådde av jobbstress och annan stress precis innan jag åkte. Eller flera veckor innan. Det finns massa att ta tag i sedan o det är lite svårt att vara helt närvarande fullt ut fastän det är semester just nu. Visst är det knepigt när man hamnar i fel fåra... Sänder över lite energi! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för dina fina ord och din energihälsning behöver jag verkligen. Hoppas din semester blir underbar och vilsam.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera