tisdag 1 april 2014

Ledsen o glad

Ja, sådan är jag idag, både ock liksom.
Så ledsen över det som hänt inom fotbollsvärlden de senaste dagarna. Hur kan detta ske. En fin man mitt i livet med eget företag och familj blir mördad av fotbollsuporters.
I min värld har alltid idrott varit något positivt. Ungdomar som ägnar sig åt idrott är glada, sunda och positiva. Idrott skapar gemenskap. Idrott är jämlikt, har man talang kan man bli bra oavsett bakgrund.
Fotboll är jag uppväxt med, att se på TV och även live med far och farfar. Det var fina upplevelser.
Nu detta, olyckliga, störda män som dras till fotbollsmatcher för att skapa oreda, slåss och till och med mörda. Detta måste få ett slut fotbollen måste få bli "glad" igen.
Tror man kommer en bit i rätt riktning om man tar bort ståplatserna och förbjuder täckta ansikten på matcherna. Gemensamma krafter behövs nu!

Glad är jag för min nya chef har börjat idag. Allt är helt nytt men det känns bra. Var riktigt kul på jobbet. Tyckte mycket bra om min förra chef men han valde pension så då är det skönt att det känns positivt med den nya chefen. Nya tider, nya utmaningar ska bli så spännande att påbörja denna nya jobbresa.

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar