måndag 12 september 2016

Healthy living

Lusten att motionera tog slut i våras för mig. Sedan i påskas har det endast blivit promenader. Efter semestern vet jag inte vad som hände. Har tappat greppet om, motion, mat och sömn totalt. Vågen rusar fritt och jag känner mig tung och slö.
Nu har jag dock bestämt mig, en förändring måste ske. Nu är det ten days of challenge, till att börja med för att komma igång.
För att sätta lite extra press på mig själv kommer jag att plåga er med dagsrapporter. Ni får stå ut.
Idag har jag endast ätit ägg, räkor, grönt och frukt. Med en gnutta sås.
Gått drygt 3 km och dansat zumba en timma. Ska försöka få till minst sju timmars sömn.
Mannen får hänga med på resan, vare sig han vill eller ej.
Keep you posted.
Bjuder på ett foto av en helt underbar blomsterbukett vi fick av vänner i lördags.

4 kommentarer:

  1. Kan nog säga att jag är som du, men skulle också behöva komma igång igen, men har varken ork eller lust, så du ligger steget före mig. Hejja hejja.
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina hejarop. Behövs nog några fler men behöver verkligen göra något radikalt under en kort men intensiv period för att se resultat och orka fortsätta.
      Kram
      Maria

      Radera
  2. Hejsan,
    Mitt namn är Karin Olsson. Jag vill tipsa er om Urban & I som är en tjänst för dig som är bloggare och som vill tjäna pengar på din blogg. Genom att använda vår tjänst får du inspiration till nya inlägg samtidigt som du gör din blogg mer attraktiv för dina läsare. Maila mig på karin.olsson@urbanandi.se så kan jag skicka mer information alt gå in på urbanandi.se direkt och bli medlem idag.
    Är du redan medlem? Då får du gärna tipsa dina bloggvänner om oss.
    Åldersgräns 16 år.
    Mvh, Karin

    SvaraRadera
  3. Heja dig vännen, det här kommer du att fixa, själv skulle jag också behöva komma igång och röra på mig, så vi får väl peppa varandra. Kramisar Tina

    SvaraRadera