tisdag 20 september 2016

Healthy living 8

Ny vecka, ny vardag. Dagen slutade med en sväng till Stockholm och nätverksträff. Vi besökte Hotell Continental. För tredje gången står Continental återuppbyggt. Nu i en modern tappning som reser sig över Vasagatan. Allt är inriktat på affärsresenären, som ska stanna en natt max två.
Snyggt och välordnat. Restaurangen är inriktad på det rena och nyttiga och exponerar grönsakerna och använder köttet, som ett tillbehör. Färgerna i restaurangdelen går därför i grönt och brunt.

Vill man ha det lite mer flärdfulla livet kan man ta hissen upp till baren, som bjuder på en vidunderlig utsikt och en fantastiskt fin terrass att njuta på, om vädret tillåter. Är det sommar och riktigt varmt kan man åka ända upp till plan 11 för att njuta och lapa sol på soldäcket. Det var inte riktigt läge för att hoppa i bikinin igår kväll men Stockholm bjöd på solnedgång och vackra hustak.

Stockholm i mitt hjärta


Hur tedde sig måndagen ur mitt hälsoperspektiv? Jo, så här.

Sömn
Knappt 6 timmar. Sov oroligt och vaknade hela tiden. Men tror det blev sex timmar till slut.

Rörelse
Morgonpromenad och lunchpromenad.
Sammanlagt 8 km.

Var så fint väder men jag säkrade med
halsduk

Mitt vackra lunchstråk


Frukost
Grön smoothie.

Lunch
Proteindryck

Middag
Wrap med skaldjursröra. (Det var det som bjöds på nätverksträffen, utsökt gott)

Nu är det ny dag och nya möjligheter, ta tillvara på dagen och jag hoppas den blir ljus för er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar