tisdag 13 september 2016

Healthy living 2

Dag två av mina 10 Days of Challenge.

Sömn
Sov nästan åtta timmar i natt. Vaknade glad och utvilad.
Kost
Frukost: Grön smothie
Mellanmål: Fyra plommon
Lunch: Proteindrink
Middag: Avokado fylld med räkor och lite majonnäs.

Foto från CHIC

Aktivitet
Har promenerat 7 km. Tog en tidigare buss till arbetet idag, för att ha tid att promenera den sista biten på dryga 2 km, istället för att byta till buss nr två, som jag brukar. Då jag sitter och arbetar på våning åtta, så har jag gått trappan upp och ner två gånger också.

Idag känner jag mig mest duktig och motiverad, hoppas det håller i sig. Nu ska jag luta mig tillbaka och se Dr Mosley på TV. Höra lite mer om vad som är hälsosamt eller bara en myt.

3 kommentarer:

  1. Heja dig alltså! Är man motiverad, och det verkar du vara, är en sån här "turbostart" kanoners, för man kan verkligen få en härlig start i kroppen. Känner så väl igen det där du beskrev med att tappa allt. Jag är lite där med, fast väldigt förkyld också. Körde ju en 14 dagars precis före semestern och det gick jättebra. Hunger är inte farligt, för den kommer ju över en förr eller senare men det är häftigt att den faktiskt är övergående. Följer dina dagar med spänning! kram Milla

    SvaraRadera