lördag 8 augusti 2015

Date

Igår var jag på date. När man lever i en relation så är inte date något man direkt tänker på. Att gå på date hör singellivet till men det har sin tjusning, att klä upp sig, tänka på vad man ska äta och dricka, gå iväg, det pirrar lite i magen nästan.

Nu är det så att jag lever i en relation och vi brukar dela upp matlagningen på helgerna och igår var det min tur. Jag förberedde en tapaskväll. Var så glad att det var första fredagen efter semestern så jag förberedde middagen som en date. Fixade och handlade maten med kärlek i tanken, valde med omsorg ett passande vin. Dukade på altanen med fint porslin och vackra glas. Kvällen var en date, en date med mitt hjärta.

Innan middagen så duschade jag och tvättade håret och la på en lätt make-up, så förutom att jag inte klädde upp mig så förberedda jag mig som för en date. Kanske borde ha klätt upp mig men det kändes skönt att få sitta i lite mjukare kläder när arbetsveckan var över.

Vi åt och samtalade och hade det fantastiskt trevligt, så avslutade vi kvällen med en film. En brist i min "bildning" är att jag inte sett STAR WARS filmerna. Så vi såg STAR WARS 1. Dock var det ingen film för mig, den gav mig ingenting, nada! Det gjorde dock inget för det var så underbart härligt att sitt vid mitt hjärtas sida och njuta av kvällen.

 
 
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar