söndag 3 maj 2015

Skiftande helg som gick för fort

Oj, vad denna långhelg gick fort. Den var verkligen av blandad kompott också. Vaknade natten mellan torsdag och fredag av att min sambo skrek i sömnen. Trodde att han drömde men icke. Han jämrade sig och småskrek av smärta.

- Jag har så ont i örat, sa han.

När vi vaknade på morgonen var kudden full av blod. Det blev läkarbesök och så anitbiotikakur. Öroninflammation och sprucken trumhinna. Han är fortfarande sänkt och hör lite dåligt. Så han har mest suttit i soffan och tittat på TV och mått dåligt.

Jag körde min dotter till hårfrisör för håruppsättning och make-up i lördags. Det var dags för studentbal. Mitt lilla hjärta har inte varit så pigg på sista tiden så att se henne så vacker i långklänning och superfixad och riktigt glad fara iväg på bal var helt fantastiskt för mig att uppleva. Så efter det jag släppt av henne för hårfixet så stannade jag i krokarna och fikade hos min syster, så att jag kunde köra henne till Stadshotellet där den stora balen skulle vara. Det var en fantastisk kväll för både mor och dotter.

Hon kände sig fin och fick det också bekräftat av så många, och jag var stolt över henne och samtidigt så lättade och glad för att hon mådde bättre än på länge. Mammhjärtat log inom mig.

Ja helgen har gått så fort och jag skulle ha gjort så mycket men tyvärr blev nästan inget gjort förutom skjutsar hit och dit och lite inköp.

Nu laddar jag för en arbetsvecka som kommer att börja med kontorsflytt imorgon.

Love of my Life!

2 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir för eran skull att studentbalen blev lyckad! Att se dina barn må bra är guld värt! Jättevacker dotter!

    Ajaj öroninflamationer är inget att leka med! Krya krya till mannen.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tack Anna, jag är jättestolt och lycklig över min dotter. Det är ju så som du säger när barnen mår bra då mår man själv bra när barnen mår dåligt mår man själv dåligt.
    Mannen är fortfarande sänkt, kan inte förstå, fyra dagar antibiotika och fortfarande riktigt vissen med dålig hörsel. Han var iaf duktig och var hemma idag. Det är annars lite svårt för honom att förstå när han måste. :) Ha en underbar vecka. Kram Maria

    SvaraRadera