måndag 25 maj 2015

Rustar till.......

Nu rustar vi till student hemma hos oss. Jag trotsade det fina vädret igår och gjorde en storstädning av huset. Även om inte studenten är förrän den 5 juni så känns det bra att ha städat igenom så kan man ägna sig åt mat, bak och dekoration den veckan.

I köket har jag hyllor på väggen och när vi satte upp dem för ett par år sedan var mitt hjärta lite skeptisk. Han uttryckte sig ungefär såhär,
- vaddå, hyllor för kokböcker och någon gammal sockerskål.
Men så var inte min tanke utan jag ville ha en hylla för, absolut för kokböcker men även en hylla som skulle ändra form efter årstiderna. Igår gjorde jag den somrig.

Nu måste jag bege mig till mitt jobb och hugga tag i veckans göromål, så jag lämnar er och önskar er  en bra vecka!


Sommarskrud i köket

Lite gullvivor kändes bra






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar