måndag 4 maj 2015

Bättre kunde det gå

Som jag skrev förra veckan skulle jag börja ett hälsosammare liv med viktnedgång som följd. Jodå, det gick väl bra i några dagar. I helgen har jag varit duktig och rört på mig lite extra varje dag men matintaget i helgen blev för stort.

Så vägning efter en vecka visade ett kilo upp istället för ner! Blir så otroligt arg på mig själv. Men man får inte vara för hård mot sig utan det är bara att ta nya tag. Spotta i nävarna och inte ge upp.

Vill inte acceptera mig själv som ett fetto!

4 kommentarer:

  1. Du är absolut inget fetto! Bra att röra på sig o äta sunt! Men bi måste få unna oss också! Tror på mindre portioner som japanerna ätet.

    Kämpa på o lycka till! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tack Anna. Tror också den asiatiska kosthållningen är bra.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  3. Åh döm dig inte för hårt! Men det ÄR svårt. Jag rycker jag försökt hela vintern och det var väl sen då jag tog till den där Kickstarten. Total uppstyrning med recept o uppstyrda portioner. Nu efteråt känns det mycket lättare att fortsätta i den andan och förbränningen är igång. Jisses, har inte ätit bröd på 3 veckor och det går toppenbra men tankekraften måste vara med hela tiden tyvärr.
    Fantastisk fin dotter där i balstassen, hoppas det blev en toppenkväll! Kram

    SvaraRadera
  4. Tack Milla, du har så rätt tankekraften måste vara med!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera