lördag 30 maj 2015

Arbetslördag

Fem timmars arbete vid matsalsbordet idag. Inte var det dekorationer till studentmottagningen jag gjorde, nejdå, det var arbete för mitt professionella arbete. Dagar fulla av möten ger sig till känna och till slut sitter man där med massa jobb att göra som man inte hunnit vid skrivbordet på kontoret. Men nu är jag nästan helt klar. Känns bra. Dessutom har det regnat småspik ute så att sitta inne i värmen med en kopp kaffe, dator och i goa pyjamasbyxor har inte gjort ont.

Känner mig nyttig och bra nu och väldigt mycket värd ett glas Zinfandel. Skål och trevlig lördagkväll.

Så sköna mina pyjamasbyxor från
Peak Performance, Juklapp av hjärtat.

Precis vad jag behöver nu!

5 kommentarer:

  1. Varför hopar det sig alltid den här tiden på jobbet? Har varit med om det många gånger...
    Tack för dina ord hos mig. Det där med skolavslutning och förändringar skulle jag kunna utveckla, nu gjorde jag inte det just nu. Men jag vet vad du menar, man är glad när barnen tar studenten, men sedan blir det förändringar man inte är beredd på. Min son slutar nu, men det är så väldigt speciellt och jobbigt runt hela hans gymnasietid, och han vill inte fira alls - nu kastas vi ut i en ny jobbig tid... och så har vi vår dotter så himla långt bort, hon har våndats så enormt runt fortsatta studier men nu ordnar det sig. Det funkar så bra att babbla på skype och chatta mycket som vi gör, men ibland vill man ju bara att hon ska vara här... Jag undrar när man slutar vara mammig och bara kan vara en mor ;=) kram

    SvaraRadera
  2. Tycker du var värd minst två glas rödvin efter ett sådant jobb. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Tack Tina!
    Tack Milla, visst är det svårt att vara mamma. Vet inte om jag förstod det för 19 år sedan precis nu får då höll jag på att packa ihop min väska och åkte till BB. Då visste jag inte hur många dimensioner det är i ett moderskap. Kram kram

    SvaraRadera
  4. Igår öste regnet ner hela dagen... så trist! Men idag har solen skinit här. Så skönt!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Härligt med sol! Anna.
    Kram och ha en underbar vecka.

    SvaraRadera