onsdag 13 maj 2015

Haga slott

Har besökt många konferenshotell under mina år, men jag har aldrig besökt Haga slott i Enköping. Ändå ligger det så nära där jag lever och verkar. I måndags for jag dit med ledningsgruppen på mitt arbete.

Blev glatt överraskad, i slutet av en lång allé, vad är mer underbart än en välskött allé, så uppenbarar sig detta lilla slott i italiensk stil från 1600-talet. Det var Tessin som lät uppföra slottet åt Gustaf Natt och Dag. Väl inne i slottet så kan man vandra från rum till rum och alla har en vacker gammal inredning.

Det är nog inte sista gången som jag besöker detta lilla italienska paradis utanför Sveriges närmsta stad.
Vill du själv åka dit så titta in på länken, http://www.sejour.se/hagaslott

Haga slott


Första gången jag  har haft en
Lisa Larsson uggla på ett hotellrum!

Körde lite House of Cards stil till middagen.

3 kommentarer:

  1. Vacker plats och du lika så. Gilla H of C!!

    Trevlig Kristihimmelsfärdsdag!

    Kram Anna

    SvaraRadera