söndag 9 mars 2014

Tankar

Internationella kvinnodagen, var det igår. En dag för bara oss kvinnor. Har aldrig kallat mig feminist då jag alltid erkänt mig till den liberala läran. Är man liberal så vill man ha ett samhälle där alla värderas lika oavsett, kön, ålder, hudfärg. Så för mig är det inkluderande.
Men när man hör att välutbildade kvinnor har så mycket mindre pengar i livslön blir man orolig över att vi inte kommit längre.
Även om jämställdheten har kommit långt i Sverige så får vi inte slå oss till ro utan fortsätta kämpa. För ett jämställt samhälle har bara fördelar på alla plan.
Jag firade kvinnodagen med att gå på ett tjejmingel på kvällen. Tyvärr inte så mycket folk men mycket trevligt. Bra musik o god mat.
Idag var det vår i luften vilket betyder vårpromenad och kaffestund ute i solen. Lovely.

Fläskkotlettgryta är dagens recept.
Bryn fyra fläskkotletter.
Slta och peppra.
Häll över vatten och stoppa ner en 1/2 köttbuljongtärning.
Låt puttra i 30 minter.
Häll av skyn
Blanda 5 dl vispgrädde med 4 msk senap.
Häll gräddblandningen över kotletterna.
Puttra ihop i 10 minuter.
Ät med ris eller potatis.
Skål för oss kvinnor


Prommis med sambon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar