söndag 23 mars 2014

Småkrasslig eller inte

Helgerna går så fort och ibland när man haft det hektiskt ser man fram emot en helg utan måsten. En sådan helg har vi haft nu. Inget speciellt inbokat. Tror alltid att helgen då ska kännas oändlig men det har rusat fram. Igår var det en promenad och så städade jag ett förråd som ska byggas om. En del av den ska bli walk in closet till dotter och den andra delen fortsätta vara förråd. Men saker måste slängas och det finns mycket bråte.

Småkrasslig? Ja, har den senaste tiden haft en del diffusa åkommor som inte riktigt ger sig. Det gör ont här och så flyttar det sig till ett annat ställe och så håller det på. Jag tränar och jobbar och roar mig och lever som vanligt men det oroar mig lite och ibland känner jag mig rent dålig. Men så blir jag bättre och så kommer det tillbaka. Så trött på detta men har beställt tid hos farbror doktorn nu till veckan så vi får se vad han säger.

Har varit förunnad att ha samma läkare i 20 år men för några år sedan beslutade hon sig för att flytta. Så nu har jag en ny läkare och han är säkert jättebra men det känns lite främmande att gå till honom. Lite opersonligt men det beror väl främst på att jag var en av få i vårt land som fått ha en läkare i många år. En riktig familjeläkare dessutom vi gick hos henne hela familjen och hon visste allt som hände oss. Det var skönt. Men nu är det andra tider och det är bara att hänga med

Snart är det årsstämma i samfälligheten jag bor i och sedan afrodans därefter är det som vanligt, lite TV och så lägga fram kläder för morgondagen.

Dottern bad om schnitzel igår och visst blev det schnitzel till middag då.

Schnitzel
4 skinkschnitzlar
banka dem hårt så det blir stora och tunna
Vispa upp två ägg
Häll vetemjöl i en skål
Häll ströbröd i en skål krydda ströbrödet med salt och svartpeppar
Dubbelpanera schnitzlarna doppa dem i ägg och så i vetemjölet och så i ägg och så i ströbrödet och stek dem sedan i smör på svag värme så de blir helt genomstekta.

Blandade smör med finhackad kapris och serverade till samt citron.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar