måndag 24 mars 2014

Inga glasögon i duschen

Fick i födelsedagspresent ett fint hårvårdsset av min frisör som tillika är min systersons flickvän. Hon sa, du måste shamponera två gånger för det löddrar inte så lätt.
Så stod jag där i duschen och shamponerade håret och det löddrade inte alls. Sköljde ur och shamponerade andra gången, typ inget lödder. Vad sjutton, vad är detta?

Två dagar senare samma procedur, inget lödder, lite smetig balsam. Grymt besviken, kände jag mig.

Så i söndags tänkte jag att jag måste läsa på flaskan om det står något speciellt om denna produkt. På med glasögon och tog fram flaskorna. Men vad fick jag se, jo jag hade tagit fel flaska. Tvättat håret med balsam och efterbehandlat med shampo.

Jo, jo så går det. Inga glasögon i duschen då kan det bli fel. Fick
mig ett gott skratt. Rätt använt var det en kanonbra produkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar