tisdag 30 december 2014

Kvinnan som har allt

När man nått en viss ålder, det vill säga har passerat de 50, så brukar inte mycket saknas. Kvinnan över 50, som arbetat hela livet, har allt. Vad gör då mannen och familjen när julen kommer. Vad ska kvinnan få i julklapp. Geniknölar gnuggas.

Frågar de kvinnan (mig) direkt så kan jag skriva en lång lista, men det blir inte på saker utan på upplevelser. Tiden är mogen för upplevelser. Samt flärd. Flärd blir man aldrig för gammal för och man kan nog inte få för mycket heller.

Mitt hjärta var klok nog att inte köpa en enda pryl till mig utan han lämnade flärd och upplevelser i  paketen. Vilket stort hjärta han är!

En fin vinterjacka, som jag gått och klämt på under hösten, den låg nu i ett stort fint paket med röda snören på under granen. Är så glad för den och jag vet att jag kommer att ha många varma och trevliga stunder i den.

Utöver det fick jag en upplevelse men det ska jag skriva mer om en annan dag.

Önskar att de sista dagarna på 2014 blir underbara för alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar