tisdag 30 maj 2017

Mors dag

Mors dag - den dag alla barn ska fira sin mamma. Av hela mitthjärta önskar jag att verkligheten var så att alla barn kunde se sin mor som en förebild, någon att alltid lita till. Tyvärr finns det alla varianter av mödrar. Inte är det lätt att vara mor/förälder, men gör man bara sitt bästa och har barnets väl för sina ögon så går det nog bra.

Mors dag har naturligtvis blivit en kommersiell tillställning också men för mig har det alltid varit en dag för att visa tacksamhet till mamma.  Även visa tacksamhet över att man haft den stora turen att få vara mamma. Få en stund att umgås i familjen.


Min dotter arbetade i år på mors dag till sent på kvällen men hon kom hem på lördagen med fina blommor och ett litet paket. I paketet låg så fina örhängen av märket Calvin Klein. Så glad jag blev, främst för att hon hade kommit ihåg dagen och att hon hade valt ett par örhängen som så fint passade mig och min smak. Det värmde mitt hjärta otroligt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar