söndag 21 maj 2017

Helgen är över

Samlar mig inför en kort arbetsvecka. Tre dagar men mycket ska hinnas med under dessa få dagar. Helgen var fullspäckad och trevlig. Började med en fest i hjärtats loge. Det var en lugn men trevlig tillställning med god mat, sommarbuffé och rosévin.


I lördags var det full fart, för då var det Drakbåtsfest och jag var funktionär. Detta är en folkfest , som LIONs arrangerar, det vill jag lova. Många kommer ut med picknick-korgar och filtar och bänkar sig för att följa tävlingen från sjökanten. Andra flanerar mest runt och snackar och några hänger i den öppna PUBen. Allt lika trevligt. Som funktionär träffar man så otroligt många trevliga människor.

När vi hade packat ihop tävlingen så jag gick vi och ett par goda vänner hem till oss och åt en liten middag tillsammans, pasta, köttfärssås, färskriven parmesan. Bröd och sallad med ett Chiantivin till. Till dessert åt vi jordgubbar och glass. Enkelt men gott och vi gjorde, med denna lilla måltid, ett fint avslut på en lång arbetsdag i LIONs anda.

Idag har vi firat bonusdotter och hennes pojkvän som båda fyller år här i maj. Det var mys i deras fina lägenhet med hembakat bröd och kaffe.

Nu samlar jag ihop mig för den stundande veckan och lägger mig för att kolla lite sociala media och sedan sova gott.

Önskar er godnatt och en fin måndag.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig och mysig helg. Vi hade också drakbåtsfest här i Halmstad förr, men tyvärr inte längre, synd för det var en riktig folkfest. Ha en fin start på veckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Folkfest är så roligt! Glad att Lions kör detta hos oss. Hjälper dem gärna. Ha en fin början på veckan du med.
      Kram
      Maria

      Radera