fredag 9 januari 2015

Vanlig helg



Nu har det varit jul, nyår och trettonhelg, vardag och helg har gått omlott, så man är nästan förvirrad. Men nu är det en helt vanlig fredag igen, dock efter en mycket kort arbetsvecka men ändå en vanlig fredag. Kan tänka mig att många återgår till fredagsmyset med tacos och chips ikväll.

Hos oss blir det nog en god pastarätt med lite frasigt vitlöksbröd. Något gott att dricka till och så sätter vi oss i soffan och bara njuter av det juliga hemma för på söndag får det vara nog med jul för denna gång. Då packar vi ner allt.

När ska man packa ner julen egentligen? Den 13 januari är den helt klart slut men jag börjar alltid att tycka det blir lite sorgligt med julsaker direkt efter trettonhelgen. Då minns jag har kul det var att ta fram och så blir jag lite ledsen att allt är över. Så då vill jag bort med det gamla och in med det nya.

Mitt hjärta han tycker däremot att det blir så sorgligt när man tar bort allt vackert juligt. Han vill att vi ska ha kvar det till slutet av januari. Men här får vi kompromissa lite. Vi tar bort julen inne absolut senast den 13 januari och dekorationerna ute får sitta kvar längre, dock har jag där satt en gräns på sista veckan i februari. På så vis blir vi båda nöjda och glada.

Go vänner nu tar vi tag i denna underbara dag, FREDAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar