torsdag 1 januari 2015

Nytt år - 2015!

Nyårsafton är över och vilken underbar dag det var! Har i många år drömt om att besöka Skansen i Stockholm på nyårsafton och igår blev det av. Mitt hjärta gav mig den upplevelsen i julklapp.

Vi for med tåg till huvudstaden och checkade in på Hotell Reisen. Har aldrig tidigare bott där men det var underbart mysigt och trevligt. Efter ett par timmars relax på rummet med ett glas rödvin klädde vi om till fest och gick ner i restaurangen och avnjöt en underbart god nyårssupé. Fem rätter med fem goda viner till.

Därefter var det dags att byta om igen till varma tjocka kläder och bege oss mot Skansen. Blev ett stopp på vägen så att jag fick en Cosmopolitan att njuta.

Skansen var precis så underbart magiskt som jag hade tänkt mig. Charlotte Perelli guidade oss på bästa sätt genom timman innan tolvslaget och Loa läste oss in i det nya året. Allt var perfekt även om han visst missade tolvslaget. Skumpa och stoj avslutade kvällen och sedan var det bara att tränga sig in i spårvagnen för att ta sig mot hotellet.

En stund i hotellbaren avslutade hela kvällen, mycket trevligt även om jag aldrig varit så felklädd i en bar någon gång förut. Tjocktröja, mössa och termokjol är inte riktigt jag i en sober bar. Men, men vad gjorde väl det när kvällen hade bjudit så mycket underbart. Det bästa slut på ett år på många år för mig och den absolut bästa början på ett nytt år.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar