lördag 21 juni 2014

Midsommardag

Har för mig att jag läst någon gammal sägen som sa, att som vädret är på midsommardagen ska det vara i nio veckor. Nu när jag sitter på min altan med mjukisbyxor och tjocktröja önskar jag att den devisen är fel, för det skulle innebära att det är klädseln för ungefär resten av sommaren och hela barnens sommarlov. Nej, så vill vi inte ha det! Gläder mig dock åt att solen skiner och att midsommarafton, i vår del av Sverige iaf, var regnfri om än lite kall.

Hoppas att midsommardagen blir en lycklig och glad dag för er alla. Sjäv ska jag ha en riktigt lugn dag idag, ta dagen som den kommer, som man brukar säga.

Lämnar er med några pics på midsommarklänning samt gårdagens orala läckerheter.


Riktigt midsommartyg på den här klänningen!

En rose före middagen. 

Färskpotatis ska hos oss kokas med salt, dill och smör.


Inte visste jag att knosad råg,  var himmelskt gott.

Sill i massor. 


Som traditionen bjuder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar