tisdag 10 juni 2014

Målbilden funnen och försvunnen

Läste om en kvinna som sprang Stockholm maraton och slog sitt eget personbästa med marginal samt kom på den tiden hon hade satt upp som mål. Hon beskrev hur hon hade satt upp en bild på väggen med tiden hon satsade på. Den tiden fick hon sedan på loppet.  Låter helt fantastiskt!

Nu ska inte jag springa något maraton men jag behöver bli mer fokuserad på andra ting. Har under senare tid varit mycket pressad av olika anledningar. Inte negativ press nödvändigtvis, men ändå press som lett till att jag slarvat med mig själv. Sovit för lite, tränat sporadiskt och ätit fel. Känner att jag måste strama upp mitt liv. Men det blir liksom lite tafatta försök här och där som inte leder så långt. Så nu tänkte jag på kvinnan som sprang maraton. Jag gör som hon, tar fram en målbild. Inte en siffra då utan något som symboliserar det jag vill uppnå.

Nätet är ju fantastiskt, så där letade jag bilder. Fann den perfekta målbilden för mina satsningar. Härligt. Så imorse skulle jag ta fram bilden för att spara. Den skulle jag titta på för att hämta kraft. Samt ha den som en nödhjälp när humöret sviktar. Mitt mål med min ansträngning.

 Men när jag skulle ta fram bilden gick den inte att finna. Som bortspolad.  Blev lite sur, det måste jag erkänna men sedan manade jag fram bilden i mitt inre och det fungerade, så jag får ha en inre målbild, så får vi se hur det går.

Vad mål och målbild är det är en framtida historia att berätta. :)

Det blommar i trädgården så vackert så bilder från den får förgylla min tid just nu.

Kram och godnatt






2 kommentarer:

  1. självklart är mål bra, men jag tror också på en förlåtande inställning och finna trygghet i vetskapen om att det kommer en morgondag också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Frida! Tror du har helt rätt. Förlåtande inställning till sig själv är mycket bra.
      Kul att du hörde av dig. Kram Maria

      Radera