onsdag 1 juni 2016

Prinsessan 20 år



Solstrålen
För 20 år sedan idag, denna förmiddag, vandrade jag, ganska trött men lycklig, runt på BB i Västerås, med ett litet, litet knyte. Knytet var inte stort men det var välskapt och i mina ögon vackert.
Min dotter var född. Lyckan var stor!

Fick lite snömos i hjärnan och hamnade nog lite i min egen fantasivärld då, för jag minns att jag tyckte synd om alla andra på BB, för att de inte hade ett så vackert barn som jag. Alla nyfödda var ju vackra och alla mammor ansåg deras barn som finast. Men just då och där, drabbades jag av tidernas egotripp och hade bar ögon för min nyfödda prinsessa. Inget eller ingen var vackrare än hon.

Vad hade livet varit utan henne? Antagligen mycket lugnare och mer bekymmersfritt men så mycket tråkigare. Hon är min akilleshäl, hon är min stora lycka, hon är mitt livs äventyr. Älskar henne gränslöst!

Grattis min prinsessa, 20 år idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar