måndag 19 oktober 2015

Brunch och årsdag

Den 18 oktober för åtta år sedan mötte jag mannen som sedan har stått vid min sida. Ja, vi hade träffats några gånger innan just detta datum men från den 18 oktober har det varit vi. Lite häftigt att träffa någon när man är mitt i livet.

Åren har inte bara varit en dans på rosor. Det tror jag är en ren omöjlighet när man träffas som äldre. Båda har olika erfarenheter med sig och väldigt fastspikat sätt att se på livet och vad som bör göras och inte bör göras. Så visst har vi haft våra duster och jag tror nog att vi båda någon gång tänkt tanken att ge upp. Men kärleken har alltid varit starkast och vunnit över alla tvivel.

Så i söndags firade vi kärleken under lugna former. En brunch vid Mälarens kant på K9. K9 är känt för sitt fina utbud av skaldjur. Även vid brunch serverades skaldjur, räkor i mängd, krabba och ostron, både färska och gratinerade. Jag satsade mest på fisk, sill och skaldjur. Miljön är hemtrevlig men jag hade kanske ställt mina förväntningar på maten för högt, för om jag ska dela ut poäng så blir det ett medelbetyg. Skaldjuren var fantastiska, övrig mat var bra men inte mer än bra, dessertbordet undantaget för det var mycket bra, där fanns många olika godsaker och allt smakade mycket gott.
Så skaldjur och dessert får full pott, övrigt ett klart godkänt men inte mer.

Eftermiddagen bjöd på sol som värmde så efter måltiden tog vi en uppfriskande promenad vid Mälaren och njöt av solen och beskådade den läckra bebyggelse som denna del av Västerås bjuder på.

Så avslutade vi eftermiddagen med en kopp kaffe på Kajens café, där vi kunde sitta ute, inte illa för den 18 oktober. Underbar höstsöndag i kärlekens tecken.










2 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott till årsdagen. Jag träffade också min nuvarande man i oktober för 8 år sedan. Det har inte heller alltid varit en dans på rosor. Men precis som du skriver är det nog svårare att träffas när man är äldre, när man är yngre är man mer foglig. Ha en fin dag. kram Annika

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina kommentar. Hoppas din dag varit bra och att du får en fin helg!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera