tisdag 25 november 2014

Med från resan

Åter hemma och dags att packa upp de köp jag gjort. I en stad som Istanbul finns oändlig tillgång till shopping. Du kan handla dyrt som billigt. Bazaaren i Istanbul dignar av butiker och försäljare. De pratar med dig och lockar och pockar. Utöver det man ser, har jag nu lärt mig, att det finn "Secret shops". Dit får man följa med om man vågar. Jag hade hjärtat med mig så jag vågade!

Efter en kort promenad med butiksägaren så befann vi oss i en lokal, två trappor under jord och som var sprängfylld med föremål, väskor, smycken, klockor, halsdukar mm. Vi blev väl omhändertagna, med ett fingerknäpp från butiksägaren, så var vi serverade turkiskt te och kaffe och satt i sköna fåtöljer och blev förevisade. Därefter var vi fria att klämma och känna på allt! En upplevelse rikare, även om det inte blev så mycket handlat, av det mer trevliga slaget. Upplevde ett mer otrevligt säljäventyr också, men det kommer det mer om i ett inslag längre fram.


Lite smått och gott från olika butiker i stan kom med hem!



För att orka allt i Istanbul behöver man
kolhydrater! Denna gröna underbara
goding innehåller massor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar