söndag 23 februari 2014

Helgen är lugn

Har som sagt haft en hektisk vecka och sedan har inte min hosta riktigt gett sig. Så när jag åkte hem i fredags var jag lite matt. Det blev middag och tidig sänggång. Lördagen var mest hemmamys med dotter och sambo. Tre avsnitt av den helt gudomliga serien House of Cards hann vi med.

Idag har jag bakat en banankaka och väntar nu grannen på söndagsfika.

I fredags tog jag inspiration från Mästerkocken och uppfann en egen maträtt med lite italiensk ton.
Recept kommer här.

Ur Marias eget huvud
400 gr fläskfile
1/2 burk ricotta
1/3 burk (liten ICA:s) tomatpesto
salt och peppar.
En liten kålrot

Bryn fläskfilen i stekpanna. Salta och peppra.  Gör en skåra i den och fyll den med ricottan som är blandad med tomatpesto. Ställ in i ugnen ca 30 minuter.
Skala kålroten och skär den i stavar i pommesfrites storlek. Stek dessa stavar i olja i stekpannan till de är lagom mjuka. Salta dem något.

Vill man ha sås till kan man blanda lite torkade tomater med creme fraiche.

Ät och njut, blev riktigt gott!

Skön söndagkväll på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar