söndag 2 oktober 2016

Kortspel och kräftor




Lördagen bjöd på en kväll hos nyvunna vänner. Vi har funnit varandra genom ett gemensamt intresse, kortspel. Jag är från en kortspelarfamilj och har spelat kort så länge jag kan minnas och tack och lov tycker även hjärtat om det. Även om han är en helt usel förlorare. Jag märker hur mycket han jobbar med sig själv för att inte tappa fattningen totalt när turen inte är med honom. Vuxenpoäng där för honom.

Kvällen började med god paj och därefter kräftor. Svenska kräftor. Vet ni vad, det var första gången i mitt liv som jag åt svenska kräftor. Älskar kräftor och skaldjur men jag måste säga att just svenska kräftor smakade något extra. Det var de godaste kräftor jag ätit. Ren njutning för smaklökarna.

Vi hade en trevlig kväll och när vi kom hem på nattkröken kom dottern från galej och ville sitta och prata. Så vi hamnade vid matsalsbordet och pratade i över en timma. Med en 20-årig dotter tillhör inte det vanligheterna så det var en extra bonus, vi fick där.


Skinntights och svart/vit blus
var lördagens klädsel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar