måndag 4 september 2017

Gotta sig

Visst är det härligt när man får någon dag helt för sig själv och då passa på att gotta sig riktigt. Älskar min sambo och älskar min dotter men ibland är det skönt att få vara för sig själv. Det fick jag i fredags kväll och i lördags förmiddag. Mannen bortrest på jobb och dottern arbetade jour.

Vid sådana tillfällen försöker jag att verkligen göra det jag tycker om. Så jag började fredagskvällen med en riktig Power walk och sen var det mest slappa framför TV. Men något som är viktigt vid dessa tillfällen är att äta det jag tycker om. Så jag gottade loss med räkor och skagenröra, rosa bubblor och kaffe i stora lass. Unnade mig till och med en tårtbit till 11-kaffet på lördagen.
Räkor och skagen, men ops det blev fattigt på grönsaker.

Det är lite speciellt att dricka kaffe ur engelskt porslin.

När man lever ett hektiskt liv är det lyx att ibland bara få vara för sig själv och njuta av egen tid. Jag hade ett mega  egodygn i fredags. Så skönt, men nu vill jag bara få vara med min lilla familj igen.

En espresso på kvällkvisten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar