tisdag 25 juli 2017

Eat helthy

Skrev tidigare om att jag börjat träna mer i spåret med att "lufsa runt" samt mina Power walks. Har även försökt att följa upp detta med hälsosam mat. Inte så att vi äter dåligt i detta hus men jag känner att äta mer grönt skulle inte skada så jag har lagt till det och tagit bort kött ett par tre dagar i veckan. Känns bra.

Att jag tränar och äter mer hälsosamt beror inte enbart på fåfänga, även om det har en del i det hela, det är så att jag är drabbad av artros och det gör ont. Även om jag inte klagar mycket utan försöker hålla igång så känner jag att det blir inte bättre av sig självt. Denna sommar har för mig blivit avstamp för ett liv där jag tar mer hand om min kropp för att den ska hålla länge. Har även lagt till några extra vitaminer såsom magnesium och B-forte, samt några övningar för axlarna med gummiband. Känner lite skillnad i kroppen och det gör mig så glad. Att jag sedan har sett att vågen står på minus tre kilo och att jag tycker att min hy fått mer lyster gör inte saken sämre. Tvärtom, det peppar till att fortsätta. Hoppas att jag kan hålla i detta när arbetet kör igång och vardagen tränger sig på. Vill absolut inte bli en asket, det är inte min personlighet, men att hålla ut och ta hand om mig väl, ha balans. Balans är viktigt.

Min middag - så gott

2 kommentarer:

  1. Så klokt och hälsosamt för både kropp och själ! Hälsosam mat är ju så god också. Sen mår man mycket bättre om man får bättre kondition och blir mer rörlig! Heja dig som tar hand om dig!!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, blir så glad av dina kommentarer och dina hejarop. Det får mig att hålla i och ut än mer.
      Bamsekram till dig
      Maria

      Radera