onsdag 11 januari 2017

Bulktitta på TV-serier

Ett litet tips från mig om ni vill ägna några trista januaritimmar till att "bulktitta" på någon serie.
Vi såg två jättebra serier under julsemestern.

Designated Survivor, där en lägre kabinettsmedlem i USA blir den enda överlevande efter en katastrofal attack. Han blir då USAs president. I huvudrollen Kiefeer Sutherland. En mycket tilltalande och spännande serie. Där Sutherland visar sig mycket mer behaglig än han brukar, i många roller.



True Detective, två kriminalpoliser berättar om en 17-årig jakt på en seriemördare. Fallet har tagits upp på nytt då det fanns tveksamheter kring om den rätta mördaren är gripen. Denna serie fick nästan kultstatus vid premiären och är fantastiskt gripande. Lite seg i första avsnittet men den tar sig raskt och sedan sitter man i soffhörnet och kramar kudden och vill bara se avsnitt på avsnitt.
I huvudrollerna: Mathew Mc Conaughey och Colin Farrell.

4 kommentarer:

  1. 1000-tack för tipsen! Gillar du deckare får du inte missa The Killing, The Fall, The Crown, Happy Valley, Doctor Foster, Hinterland, Homeland, House of Cards och många fler. =))

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, tack vad många fina förslag. House of Cards och Homeland har jag sett. Fantastiska serier. vet du att Homeland säsong sex börjar nästa vecka.
      Ha en fin dag.
      Kram
      Maria

      Radera
  2. Å jag är jättedålig på att följa serier... Lite svårt med fokus tror jag det handlar om tyvärr.... Sen får det INTE vara otäckt heller för jag drömmer mardrömmar så lätt... Hopplöst!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också svårt för otäckt om jag är ensam hemma. Då går det fetbort. Men jag drömmer inte mardrömmar utan min fantasi löper fritt och till slut tror jag att jag befinner mig mitt i en deckare själv. Knepigt. Annars älskar jag att se serier och film.
      Trevlig helg och tack för ditt besök hos mig.
      Kram
      Maria

      Radera