torsdag 19 november 2015

Att resa är härligt

Planet går in för landning och jag hinner bara kliva in i ankomsthallen så känner jag doften, doften av ett speciellt rengöringsmedel, mmm, de doftar gott och rent, så hör jag rösterna, det sprakar om språket, någon skrattar högt ett par låter jättearga men det byts snart till glädje. Förbi mig flanerar välklädda damer och herrar och barn, utsökt sött klädda barn. Jag är i Italien.

Vad jag trivs i det landet! Mår som en prinsessa när jag får sätta mig på en bar, en förmiddag och dricka mitt kaffe och studera livet som pågår. För det är just det, i Italien är det alltid liv på ett eller annat sätt.

I september var vi i Florens, så underbart. Vi bodde på ett mycket bra och personligt hotell. Det var inte stort men servicen var perfekt och frukosten var helt ok. Ett verkligt bra stadshotell med trevlig inredning och en mysig trädgård. Rekommenderar varmt hotellet. Följ länken så kan ni läsa lite mer om det. http://www.relaiscloris.com/

Jag gjorde några små inlägg därifrån men kom på att jag ännu inte lagt ut några foton. Så här kommer en bildkavalkad från den underbara staden.


Fin trädgård till vårt hotell


Besökte ett kloster och en klosterkyrka





Ponte Vecchio

Duomen




Pitti palatset









Skinnfabriken

Kyrkor, kyrkor, kyrkor



Paradrätten i Florens



Ett besök på Hard Rock är självskrivet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar