måndag 20 november 2017

Amsterdam

Något jag älskar är att resa. Jag är ingen äventyrare, ingen som drömmer om safari eller bergsklättring eller att dyka i främmande hav men jag tycker om att resa. Tycker om att se nya platser, tycker om att känna pulsen som är annorlunda på en ny plats, tycker om stora städer, tycker om nya dofter och nya språk. Ibland är det roligt att resa inom landet glida igenom en ny svensk stad och tänka, undrar hur det känns att bo här, undrar hur det är att vakna en morgon i denna bygd.

Att skapa ett liv som ger mig frihet att resa är viktigt för mig och just nu så har jag det så och jag har lyckan, att än så länge, vara frisk och orka.


I slutet av september var jag på en konferens i Haag i Nederländerna, under de två dagarna som konferensen pågick kom jag knappt utanför dörren. Så Haag såg jag inte mycket av. Men mitt hjärta var med mig på resan och vi avslutade med 24 timmar i Amsterdam.

Amsterdam var en speciell stad, så mycket vatten och så mycket cyklar. Staden kanske var lite mer "ruffig" än vad jag hade tänkt mig men den bjöd på ett folkliv utöver det vanliga. Hela staden kryllade av folk som spankulerade, satt på bänkar eller hängde på café. På kvällen var publiken dock mycket ung på stadens gator men på dagen verkade alla gå man ur huse för att tillbringa fritiden ute.

Staden hade absolut charm med kanalerna och de sneda husen. Ett trevligt dygn hade vi.

P-hus för cyklar

Ack vilken vanlig syn i denna stad


Ostarna var många och goda

Husen lite sneda


2 kommentarer:

  1. Hej Maria!

    Vill gärna komma till Amsterdam. Ser så mysigt och fint ut.

    Önskar dig ett Gott Nytt 2018!

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, önskar även dig ett Gott Nytt År. Har varit riktigt dålig på bloggen i höst. Men önskar göra omstart. Vi får se hur det går. Blir glad för din kommentar. Kram Maria

      Radera