tisdag 29 november 2016

1:a adventshelg

1:a advent 2016 har passerat. Nu rasar tiden mot jul, för mig, snudd på årets bästa tid. Älskar ljusen, älskar dofterna av hyacint, älskar gran och barr och all ljuvlig mat med gotter därtill. Tyvärr går tiden så fort nu, mycket på jobbet och många sociala åtaganden och en del måsten. Ibland skulle jag önska att jag hade möjlighet att ta ledigt hela december och bara gotta mig med julbestyr.

I lördags gjorde jag något som jag länge önskat, jag var på Liseberg och såg hela deras julmarknad. Marknaden var väl som de flesta större julmarknader är med små röda hus med knallar i. Utöver det hade de byggt upp delar som var som Sverige vid medeltiden och en sameby. Det var spännande.



Dock var ljusen och all artificiell snö det som slog mest ann hos mig. För mig blev det magiskt. Så mycket fina ljus och så vitt, fast det var + 8 grader. Vilken lördag, det blev, så julig, så ljuvlig!

Magiskt



Sitt ute och dricka kaffe på 1:a adventshelgen
hör inte till det vanliga. Men det gjorde vi.
Lovely!

Väl hemma, blev det traditionsenlig
glögg med pepparkaka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar